
KBS de Martinus
Losser
Even voorstellen
De Martinus is in 1934 begonnen als RK lagere school St. Martinus in een markant gebouw aan de Enschedesestraat in Losser. Mede door toename van het aantal leerlingen zijn zij sinds 2004 gevestigd in een nieuw schoolgebouw aan de Keizerskroon te Losser. Het is een school met aandacht voor adaptief onderwijs vanuit een klassikale organisatie, met een adequate zorgstructuur. Trots zijn zij op het pedagogisch klimaat. Deze wordt gekenmerkt door rust, structuur en duidelijke waarden en normen. Samen met ouders leveren zij een bijdrage aan de totale ontwikkeling van het kind. Bij de Martinus streeft men ernaar dat kinderen zich niet alleen op cognitief niveau, maar ook op sociaal en emotioneel niveau goed ontwikkelen.
ONZE KINDERFYSIOTHERAPEUT(EN) OP LOCATIE

Katholieke basisschool Veldzijde
Losser
Even voorstellen
Samen met passie ontwikkelen, dat is het motto bij basisschool Veldzijde. Zij willen samen met leerlingen en ouders een schoolgemeenschap vormen waarin iedereen actief betrokken is en met plezier deelneemt. In de driehoek school-leerling-ouder en ook met externe partijen zoeken zij de samenwerking om te werken aan de ontwikkeling van passend en boeiend onderwijs op school en in de schoolomgeving. Het team en de directie zijn vanuit hun hart betrokken bij het leren van de leerlingen op school.
Basisschool Veldzijde wil een bruisende school zijn, waar leerlingen stralen, ouders genieten en waar zij samen trots zijn op de school!
ONZE KINDERFYSIOTHERAPEUT(EN) OP LOCATIE

Basisschool de Leemstee
Oldenzaal
Even voorstellen
De Leemstee wil een school zijn waarin elk kind moet kunnen groeien en bloeien in hun leertuin. Zij bieden uitdagende leersituaties aan net boven het niveau van de leerlingen. Hierbij staat elke leerling centraal en bewaken zij het leerproces. Samen met ouders, leerkrachten en leerlingen zorgt het team van de Leemstee voor een leef- en leerklimaat waarin iedereen zich gewaardeerd kan voelen. Kernbegrippen die zij hierbij gebruiken zijn veiligheid, vertrouwen, respect, verantwoordelijkheid en betrokkenheid.
ONZE KINDERFYSIOTHERAPEUT(EN) OP LOCATIE

OBS de Linde
Oldenzaal
Even voorstellen
De Linde is een ambitieuze, toegankelijke openbare basisschool met twee locaties in Oldenzaal. Kinderen groeien binnen de school op in een kleine stad waarbij ‘noaberschap’ hoog in het vaandel staat. Het is voor de Linde vanzelfsprekend dat zij hun kinderen/leerlingen opleiden in relatie tot deze omgeving. Zij willen van hen wereldwijze, toekomstgerichte, samenwerkende burgers maken.
De school is vernoemd naar een Lindeboom. De Linde werd van oudsher geplaatst op plekken waar mensen samen kwamen. Ze staat voor veiligheid en verbondenheid. De mooie hartvormige bladeren van de linde staan voor liefde en groei. De kwaliteiten die aan de Lindeboom worden toegekend komen terug in het onderwijs op de Linde.
ONZE KINDERFYSIOTHERAPEUT(EN) OP LOCATIE

SBO de Windroos
Oldenzaal
Even voorstellen
De Windroos is een speciale school voor basisonderwijs (SBO) en vervult de functie van speciale onderwijsvoorziening voor kinderen van 4 t/m 13 jaar met leer- en/of werkhoudings- en/of gedragsproblemen binnen het samenwerkingsverband Noordoost Twente. De Windroos ziet het als haar missie om onderwijs en begeleiding te geven aan deze kinderen op een manier die tegemoet komt aan hun specifieke onderwijsbehoefte. Zij geven deze missie inhoud op basis van het uitgangspunt ‘gewoon waar het kan, speciaal waar het moet’.
ONZE KINDERFYSIOTHERAPEUT(EN) OP LOCATIE

OBS Roombeek
Enschede
Even voorstellen
Bij OBS Roombeek staat persoonlijke aandacht voorop. Zij zorgen voor een veilige schoolsituatie, waarbij een ieder respectvol met elkaar omgaat. Daarbij is er veel ruimte voor plezier. Vanuit deze waarden komt iedereen tot groei.
Leren is bij OBS Roombeek meer dan alleen rekenen-taal-lezen-schrijven. Leren is ook leren omgaan met anderen, leren communiceren en je eigen geluk te organiseren. Zij geven kinderen daarbij de ruimte om ze te laten groeien in hun talenten!
Vier kernwaarden staan voor basisschool Roombeek centraal: groei – respect – plezier – veiligheid
ONZE KINDERFYSIOTHERAPEUT(EN) OP LOCATIE

KBS De Wegwijzer
Losser
Even voorstellen
Daltonschool De Wegwijzer is een katholieke basisschool, waar alle kinderen welkom zijn. De belangrijkste doelstelling van hen: is dat alle kinderen met veel plezier naar school gaan en zich veilig en geborgen voelen op school. Naast het `leren` vinden zij het belangrijk dat kinderen goed worden voorbereid op de toekomst. Door het aanbieden van vaardigheden als samenwerken, communiceren, creatief denken, ict vaardigheden en kritisch reflecteren bereiden zij leerlingen voor op hun toekomst.
Met hets motto: `De Wegwijzer: Samen op weg…` geeft Daltonschool De Wegwijzer uitdrukking aan het belang dat zij hechten aan de samenwerking tussen ouders, leerlingen en leerkrachten.
ONZE KINDERFYSIOTHERAPEUT(EN) OP LOCATIE

Basisschool de Regenboog
Enschede
Even voorstellen
Op basisschool de Regenboog zijn bewegend leren en taal speerpunten. Dit zie je terug in alle groepen. Elke groep beweegt dagelijks één uur tussen de middag. Daarnaast zijn er voor de jongste groepen wekelijks lessen waar kinderen spelenderwijs in de gymzaal aan de slag gaan met taal.
Ook is er een beweegvloer waar alle kinderen dagelijks gebruik van kunnen maken. Leerkrachten maken spellen die aansluiten bij de lessen en kinderen kunnen hiermee aan de slag op de beweegvloer. De kinderen van groep 7 en 8 kunnen door programmeren ook zelf deze spellen maken en doen. Hierbij komen alle vakgebieden aan de orde.
Het is de overtuiging van het team van de Regenboog dat bewegen en onderwijs goed náást elkaar kunnen fungeren, elkaar goed aanvullen en zeker elkaar verstreken!
ONZE KINDERFYSIOTHERAPEUT(EN) OP LOCATIE

R.K. Basisschool de Wendakker
Oldenzaal
Even voorstellen
Op basisschool de Wendakker vindt men het belangrijk dat de leerkrachten samen met ouders betrokken zijn bij de ontwikkeling van de leerlingen, om zo samen te kunnen werken & onderwijzen vanuit een basis van veiligheid, respect en vertrouwen. Daarnaast vindt men het belangrijk dat leerlingen met plezier naar school gaan. Zij zien dit als een belangrijke voorwaarde om tot leren te komen.
Zij staan voor uitdagend en betekenisvol onderwijs, waardoor leerlingen hun talenten maximaal kunnen ontdekken en ontwikkelen. De ambitie is om leerlingen te vormen tot initiatiefrijke, verantwoordelijke en zelfstandige jongeren die voorbereid zijn op de samenleving in de eenentwintigste eeuw.
Op school wordt gewerkt volgens het gedachtegoed van Stephen Covey: de 7 gewoonten van effectief leiderschap. Met behulp van de ‘Leader in Me’ groeien kinderen in hun persoonlijk leiderschap. Kinderen leren te reflecteren op hun eigen handelen en leren verantwoordelijkheid te dragen in diverse situaties.
ONZE KINDERFYSIOTHERAPEUT(EN) OP LOCATIE

Nutsschool
Oldenzaal
Even voorstellen
De Nutsschool is een éénpitter, een kleinschalige basisschool waar iedereen elkaar kent. De basisschool ligt centraal en heeft ongeveer 230 leerlingen die uit geheel Oldenzaal afkomstig zijn. Op school accepteren en respecteren personeel, leerlingen en ouders elkaar en bouwen ze samen in een sfeer van veiligheid aan een goede toekomst voor de leerlingen. Het programma Rots en Water helpt hierbij, hiermee vergroten zij de sociale en communicatieve vaardigheden en het welzijn van de leerlingen.
Zij zijn trots op het nieuwe schoolgebouw; modern, duurzaam en met oog voor detail. De natuurlijke kleuren en materialen zorgen voor rust in de school. Het grote, groene schoolplein is een plek waar kinderen van de school en kinderen uit de buurt samen kunnen spelen en ontdekken.